Sunday, June 21, 2009

:: Cerita pasal lepat pisang.. ::


Salam..

Sejak praktikal kat hospital ni, tak pernah walau sekali saya masak or bawa apa-apa untuk staff kat sini sedangkan staff kat sini sangat2 baik..apa2 jamuan makan yang dorang anjurkan, saya n kawan2 pasti akan dijemput..so hari khamis lepas, masa balik rumah, saya nampak banyak jugak pisang awak kat belakang rumah..terus saya cakap kat mak..
"Mak, ari ahad nanti cheq nak bawa lepat pisang p hospital, boleh?xpernah bawa apa2 makanan lagi pun.."
Dan mak setuju dengan cadangan saya..

So semalam, kami sekeluarga bergotong-royong(hoho..macam xsesuai je perkataan ni..)membuat lepat pisang..
Mula2 abah yang jadi mangsa ..oleh sebab abah sorang je lelaki dalam rumah, abah kena kait buah kelapa(nak ambil santan) n ambik daun pisang dari pokok(thanx a lot abah..)..
Pastu saya, mak, kakak dan adik bersama2 membuat lepat pisang..

~to be continued..(ada orang nak guna komputer..huhu..)

0 komen: