Monday, January 11, 2010

:: Ish3..pagi2 dah update blog.. ::


Bismillahirrahmanirrahim.....

Sobahal khoir..
Selamat pagi..
Good morning..
(owh, sudah lama rasanya beta tidak bertanya khabar kepada rakyar jelata...hoho..)

(^_^)

suka sgt2 sbb ari ni BANGUN AWAL..
pukul 4.45 ok...=)
padahal smlm xde la tido awal pun...
syukur kepada Allah kerana Dia yang menguatkan hati ini untuk bangun dan mengadu segenap keresahan dan kesedihan kepadaNya...
(sbb dua tiga ari sebelum ni, setiap malam saya berhasrat untuk berqiamullail, tapi bila alarm berbunyi, saya tekan off, then sambung tido...ish3..'bagus' betul nisah ni..)

ok, azam-lagi-baru:
nak bangun awal setiap hari...(^_^)

"Wahai orang yang berselimut! Bangunlah sembahyang Tahajjud pada waktu malam, selain dari sedikit masa (yang tak dapat tidak untuk berehat), Iaitu separuh dari waktu malam, atau kurangkan sedikit dari separuh itu, Ataupun lebihkan(sedikit) daripadanya dan bacalah Al-Quran dengan "Tartiil"." Surah Al Muzammil,73:1-4

Allahumma anta rabbi lailaha illa anta khalaqtani wa ana 'abduka wa ana 'ala 'ahdika wa wa'dika mastatha'tu. A 'udzu bika min syarri ma shana'tu abu'u laka bini'matika 'alayya wa abu'u laka bidzanbi faghfirli fainnahu la yaghfirudzdzunuba illa anta.

"Ya Allah Engkaulah tuhanku tiada tuhan melainkan Engkau, Engkau yang menciptakanku, aku adalah hamba-Mu dan aku terikat pada ikatan dan janji-Mu dan aku tidak berkuasa. Aku mohon perlindungan-Mu dari kejelekan yang telah kuperbuat, aku mengakui nikmat yang telah Engkau berikan kepadaku dan aku mengakui dosaku, maka ampunilah aku karena tiada yang bisa mengampuni dosa-dosa melainkan Engkau)"

"sesungguhnya aku redha Allah sebagai Tuhanku, Islam sebagai agamaku dan Muhammad sebagai Nabi dan Rasul..."

3 komen:

nanny on January 12, 2010 at 6:18 PM said...

amboi puyah.4.45 bgn!
= )

KiRaNa on January 13, 2010 at 12:51 AM said...

hoho..
tu pun puas dok pujuk diri nak bgn..huhu..

ps: malu la bila nani sbut nama cheq yg glamor tu(puyah)..ngeh3...

Hijaupermai on January 14, 2010 at 7:56 AM said...

alala...nisah...