Friday, December 3, 2010

Alhamdulillah.....sudah dua minggu....:-)


Bismillahirrahmaanirrahim.....

Segala puji bagi Allah.....Satu-satunya Tuhan yang Menciptakan semua yang di langit mahupun di bumi.... yang mengatur setiap sesuatu yang berlaku... yang memberikan rezeki dan yang membataskan rezeki bagi sesiapa yang Dia kehendaki....semua yang baik dan buruk hanya berlaku dengan izinNya....dan hanya Dia yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-hambaNya....maka, bermohonlah kepadaNya...merayulah kepadaNya...Dia Maha Mendengar rintihan, tangis dan sendu hamba-hambaNya....

Alhamdulillah, sudah dua minggu usia saya sebagai seorang yang bernama pekerja....meskipun masih baru, sudah banyak pengalaman yang saya dapat...paling penting, saya semacam sudah nampak corak apa yang perlu digunakan ketika mengajar..semuanya berlaku dengan pertolongan Allah...Terima kasih Ya Rabbi....

Hari pertama memulakan tugas sebagai tutor(ahad minggu lepas), saya sudah diberi amanah untuk memulakan sesi pengajaran...around pukul 11 pagi, saya diberi silibus untuk subjek yang bakal saya ajar...asas anatomi dan fisiologi, mikrobiologi 1 dan biokimia....oleh sebab minggu lepas dah minggu ke 3 untuk sesi pembelajaran, saya diarahkan untuk mula mengajar subjek anatomi pada hari tersebut...nervous nya, hanya Allah yang tahu... dah la saya ni mcm xberapa nak pandai anatomi...huuu....tapi walaupun nervous, bila berhadapan dengan students, saya jadi berani dan confident...alhamdulillah....Pertolongan Allah tu sangat dekat...:D

Masuk minggu kedua, saya dah makin boleh menyesuaikan diri dengan persekitaran kat sini...apa yang saya perasan, student2 nya sangat baik..setiap kali habis kelas, yang perempuan akan datang dan salam dengan saya....bila tak dapat datang kelas, ada sesetengah yang akan mesej saya dan cakap reason dorang tak boleh datang....dalam kelas pun, suma bagi perhatian...alhamdulillah....

Semoga Allah mudahkan saya untuk hari-hari mendatang.....banyak lagi yang perlu dipelajari dan dibaiki....

ps: dah dapat gaji untuk 10 hari bekerja untuk bulan 11...sangat happy...alhamdulillah....alhamdulillah....alhamdulillah.....


4 komen:

hum on December 5, 2010 at 8:23 PM said...

waaa,seronoknya bacaaa..

lepas ni boleh la ampa belanja kami :D

KiRaNa on December 7, 2010 at 2:33 AM said...

hummmm.....
rindu sama kamu....
mmg plan nak belanja the fab ten pun...inshaAllah...
nanti kita jumpa la time nak wat clearance k...
kalo dah plan nak p bila, ampa inform la kami...
kami nak mintak cuti...
kami xcuti lagi...
ada 10 hari cuti untuk 6 bulan ni...
n kami plan nak mintak cuti tuk p kuantan n bila nak p kenduri ampa nanti...heee....:D

nti kami belanja naa...inshaAllah....
take care my dear fren...jaga kesihatan k...n selamat prepare 4 ur big day...:D

hum on December 15, 2010 at 10:35 PM said...

waaa,terharunyaaa..

sayang miss nisah :D

anak murid ampa panggil apa kat ampa?

ampa simpan na cuti tu utk kami :)

KiRaNa on December 24, 2010 at 5:48 PM said...

sayang ampa jugak....:D

cik hanisah, miss hanisah, cik hani pun ada gak...heee...

orait, inshaAllah...kami keja ari sabtu, maka kena simpan cuti utk p wedding ampa la...:D