Thursday, December 25, 2008

:: Kenangan itu ::


Semalam..
Saat hati ini jauh dariMu..
Aku ingin hidup dalam kenangan itu..
Walau aku sedari, mengerti dan fahami..
Ia menyakitkan aku, melukakan aku..


Hari ini..
Saat kusedari cintaMu abadi lagi hakiki..
Aku ingin membuang kenangan itu dari lubuk hati..
Aku nekad mematikan terus bayangannya dari kotak ingatan..


Namun..
Aku masih tak mampu..
Semakin aku cuba menjauh..
Kenangan itu bagai menggamitku..
Apa harus aku lakukan Ya Allah?
Kenapa begitu payah meluputkan ingatanku padanya?


Bantulah aku Ya Allah..
Bila tiba waktu dan saatnya..
Andai Engkau menentukan kami bertemu semula..
Temukan kami dalam rahmat dan redhaMu..
Sesungguhnya, hanya cintaMu yang aku dambakan..
Jua aku harapkan cinta kepada sesuatu yang mengundang redhaMu..

0 komen: