Friday, February 20, 2009

:: Bila saya cuba jadi seorang yang tetap pendirian ::


Perbualan telefon antara saya dan mak;

Saya: Mak, hari tu cheq habaq nak balik umah time Maulidur Rasul kan? ni cheq nak habaq, cheq tak jadi balik kot..inshaAllah..(walaupun amat10x sedih untuk buat keputusan tersebut..(T_T))

Mak: La, yaka?pasai pa?

Saya: Hehe..hmm...macam mana nak cakap ye? hmm..macam ni..mak tau kan nanti cheq kena praktikal kat lab. pathology? cheq tak dak buku pathology..cheq xbeli sem lepas..pastu kebetulan kawan nak jual buku dia..ingat nak beli..

Mak: Beli la..senang sikit nanti..pastu, pasai pa xmau balik pulak?

Saya: Harga buku tu mungkin seratus lebih sebab kawan cheq tu xguna pun lagi..cheq ingat tak mau balik sebab nak beli buku tu..kira duit tiket balik bole la cheq guna untuk beli buku tu..jimat sikit kan..(ketawa yang dibuat-buat..) lagipun cuti sat ja..

Mak: cuti berapa hari?

Saya: Hari jumaat sampai isnin..

Mak: hmm..tok sah balik la lagu tu..mak takut cheq la penat nanti..pastu, mengadu kat mak..tak larat mak nak dengaq..(memang saya kaki mengadu..sakit sikit pun nak mengadu..penat pun nak mengadu..huhu..anak 'bongsu' la katakan..)

Saya: oo..mak xbagi cheq balik la ni?sampai hati mak..(buat ayat sedih..)

Mak: bukan lagu tu la..mak mana xsuka anak balik rumah? mak cuma takut cheq tu yang penat..jauh kuantan dengan kedah ni..lagipun nanti kan dah nak praktikal dekat dengan rumah kan..3bulan dok kat rumah..(mak cuba memujuk..)

Saya: Hehe.cheq tau la..saja je nak suruh mak pujuk..hehe..tu la..sbb tu la cheq tak mau balik..hmm..mak masak apa pagi ni?

Mak: Mak buat cucur pisang(aka pisang goreng)..kat tok mak buat cucur ubi kentang sebab tok tak leh makan cucur pisang..

Saya: sedapnya..nak jugak..

Mak: ok, sat g mak pos..hehe..ni 'anak2' kesayangan mak dok kacau dah ni..dengaq dak bunyi bising kat belakang ni?

Saya: Anak2?oo..kucing ka?hehe..dengaq2..depa dok buat ap tu? melampau noo depa la ni..(sambil terbayang2 6 ekor kucing yang amat2 nakal tapi menghiburkan hati kami sekeluarga..)

Mak: mak tak bagi depa makan lagi..lapaq la tu..tu yang buat perangai..tapi ni mony dgn mone je yang dok kacau..moli dok tidoq kat bilik air belakang..mocha tidoq kat dalam bilik...moti dgn snowhite tak tau p mana..p merayau kot..

Saya: (sambil membayang2 kedudukan kucing2 kesayangan..) hehe..rindunya kat depa..mesti mony dgn mone dah besaq kan..(dua2 ekor kucing ni paling bongsu..)

Mak: ni depa dok memunggah kat ruang tamu pulak..macam ada budak kecik je kat rumah ni..penat mak nak kemas..nak tau dak, botol air mineral kat belakang rumah tu, abis depa dok main..(mak berleter..)ok la..mak nak p sambung goreng cucur sat..nanti bila2free tepon la mak..mak nak tepon takut ganggu cheq belajaq..kot2 la ada kelas..

Saya: ok..nti cheq tepon mak..mak, pasal cheq tak mau balik tadi, cheq nak pikiaq lagi sekali la naa..bila mak citer pasal kucing2, rasa nak balik pulak..hehe..

Mak: la, budak ni.baru kata tak mau balik..pikiaq betui2..pastu kalo jadi balik, p beli tiket cepat2..nanti abah marah kalo beli tiket lambat..

Saya: ok..nti bila cheq da pikiaq betul2,(entah bila la akan habis fikir..) cheq habaq kat mak naa..

Mak: ok..miss n love u..

Saya: miss n love u too..kirim salam kat semua tau..assalamualaikum..

Mak: ok..waalaikumussalam..

~snowhite adalah ibu kepada moti, moli, mocha, mony dan mone..(^_^)..~

ps: sedang berusaha untuk menetapkan pendirian untuk tidak balik time cuti Maulidur rasul ni, walaupun nak sangat2 balik rumah..or bak kata nani, 'nak keluar kejap dari kuantan ni'..pray 4 me ya..(^_^)

2 komen:

Lady in Blue on February 21, 2009 at 12:06 PM said...

the very the manja la u ni.
mak u pun layaaaannnnnn... =p

KiRaNa on March 3, 2009 at 8:18 PM said...

hehe..
xde la manja sgt..
sikit2 je..(^_^)

mak sy 'terpaksa' layan perangai ank dia..huhu..