Saturday, February 14, 2009

:: Kembara ::



Berjalan di bumi yg tandus ini penuh duri
Tanpa sedar dan penuh lalai
Usia beredar penuh kejahilan
dan kemusnahan..

Mengembara mencari dunia hakiki
Tiada jumpa arah yg sejati
Tiada pembimbing penunjuk jln yg suci
Hidup terumbang ambing sendiri..sendiri..

Tuhanku, dengarlah bicara hati ini
Dariku insan sering tersisih
Di lautan penuh dosa dan noda
Demi mencari secebis kasihMu..

Tuhanku tangan ini menadah sayu
Keampunan di perjalanan jauh
Semoga di terima di sisi Mu
Sebagai bekalan negeri abadi..

Menempuh sayu perjalanan pahit
Dalam kembara mencari diri
Mengharap sinar terangi hati
Yang sekian lama menutup jiwa..



ps:lagu ni sering dinyanyikan leh muslimat masa kat Kisas dulu..
ingat lagi, lepas solat hajat, taubat or isya', kami sama2 mengalunkan lagu ni..
betapa sy rindukan kenangan dan memori bersama sahabat2 di sana..
thanx to sue sebab sudi menaip lirik ni untuk saya..(sori sue, kite susahkan awk..)

5 komen:

sue yg cute said...

no prob my dear fren!^^

نىك محمد حافظول on February 17, 2009 at 7:19 PM said...

RIndu kengangan lama erk??
ala ciantnyer.... hihihi

lagu nie saper erk yg nynyikan..

macam x best ajer,, huuhuhuhu

cube anti nyanyi kat sini nak dengar sekali..

opsss x bleh,,, dia kena nyanyi dalam bilik air sambil sambil basuh baju,, hihihihi]

"Jangan Marahhhhh"

KiRaNa on February 19, 2009 at 10:06 PM said...

sue yg cute..

(^_^)

(^_^)

(^_^)

tp, kite lebih cute dari sue kot..
hehe..


NMH,
sy pun xpasti sapa yg nyanyi..
tp rasanya student kisas yg cipta lagu ni kot..(dgn muka tersangat xpasti..)

betul3..
hanya bole nyanyi sambil basuh baju je..huhu..
pandai ye bocorkan rahsia sy..
xpe2..ada ubi, ada batas..=p

"tak marah pun.."

sue said...

yelah2..
kite ngalah..nisah lebih cute dr kite..hehehe

KiRaNa on March 3, 2009 at 8:21 PM said...

sue,
ok la..
kita berdua sama2 cute..
bole camtu?hehe..(^_^)