Tuesday, November 2, 2010

:: Rezeki Allah ada di mana-mana ::


Assalamualaikum......

Saya tengah dalam keadaan tak-berapa-hampir-nak-frust...I need to write something dan makanya, blog merupakan medium terbaik saat ni....;p

Nak letak status kat facebook, macam terlalu panjang pulak..lagipun ramai yang akan baca..(perasan betul) since i know tak de la sangat orang baca blog ni, maka selamat kot untuk meluahkan apa yang patut..heee..

Alkisahnya, saya ada memohon kerja untuk jawatan tutor kat Kolej PTPL Sungai Petani.. Kalo ada rezeki, memang best sangat la...dapat dok dekat dengan family...penat dah rasa merantau jauh ni...hehe.. ok back to the story.. lepas je mandi tadi, handphone berbunyi..tengok2 number, dah tau, Kolej PTPL SP punya number...saya terus excited angkat...Cik/Puan-yang-baik-lagi-suara comel cakap kena attend interview hari KHAMIS ni, 4/11....saya terus cakap yang saya still kat UIA, tengah final exam n abis 11/11....akak tu mcm xterkejut kot since saya dah state dalam cover letter saya ni final semester student kat UIA n will be graduating on 12/11..ni the real version of the covel letter (nak juga paste kat sini..hehe...)

I wish to apply for the post of tutor at your esteem organization. I am a final semester student at International Islamic University Malaysia and will be graduating soon on 12 November 2010. After reading the required qualification sent via email by Miss/Madam Noraishah Che Ani from Admin Department, I believe I can meet your organization’s needs since I am a student of Bachelor Biomedical Science with the concentration of Clinical and Pharmaceutical Research.

Pastu Cik/Puan-baik tu cakap dia akan discuss dulu dengan pihak yang berkenaan dan akan maklumkan sekiranya pihak PTPL nak adakan sesi temuduga special(kononnya) untuk saya...moga mereka lembut hati untuk pertimbangkan kesulitan yang saya hadapi..cewah..

Kepada sesiapa yang by any chance baca entry ni, saya minta tolong sangat2, PLEASE PRAY FOR ME.....moga ada peluang untuk attend interview..(walaupun berdebar sangat....) berdebar tak berdebar, interview tuk keja memang kena hadapi...xkan la nak tanam anggur kat rumah...hutang PTPTN sapa nak bayar? -_-

Ok, dah tamat.....

err, tapi kan, apa kaitan tajuk dengan tulisan di atas?

Nak cakapnya, kalo dah rezeki saya, akan dapat jugak attend interview tu...Yakin pada Allah...Dia lah Pemberi rezeki...kalo xde rezeki tu, ada la rezeki kat tempat lain....jangan risau...Rezeki Allah tu ada di mana-mana....cuma tinggal kena doa banyak2 je....solat dhuha tu, jangan tinggalkan ye Siti Hanisah....moga usaha yang xseberapa akan dipandang oleh Allah dan moga Dia akan bukakan pintu rezeki seluas-luasnya buat saya, dia, kamu, mereka dan kita semua...

ps: doakan saya exam 4/11 n 11/11.... moga this is the last final exam as undergrad student...ameen Ya Rabb....

pss: Good luck juga untuk sapa2 yang nak final exam....

Wassalam....

2 komen:

hum on November 2, 2010 at 2:39 PM said...

good luck nisah!!!

visit my blog :)

athirahariffin on July 2, 2012 at 10:40 AM said...

akak, sy pun student biomed. baru nak masuk 2nd year. tp skrg sy sgt risau ttg kerja. mind to share me your cgpa? email me ke. mesti akak hebat kan sbb dpt jd tutor. at least yo got a job.