Tuesday, March 24, 2009

:: Wahai diri, berubahlah.. ::


salamun alayk..

Sedar tak sedar, usia saya dah semakin menghampiri 22 tahun..rasa macam tak percaya..masa seolah berlalu dengan pantasnya (walaupun kadang2 saya selalu berharap agar masa cepat berlalu..=p)

Kala ini, saya kembali melihat ke dalam diri..cuba mencari salah dan silap diri..cuba mebandingkan diri saya yang lalu dengan saya yang hari ini..terasa jauh bezanya..banyak amalan yang saya pernah amalkan dah semakin jarang saya buat sekarang ni..entah di mana silapnya..mungkin semakin banyak dosa saya hingga titik hitam di hati ini sudah terlau banyak dan menghalang kebaikan untuk menumpang..nak kata sibuk dengan assignment, saya rasa dulu lagi sibuk.. tapi ruang dan waktu untuk beribadah tetap ada..

Bila saya duduk dan berfikir soal ini, saya rasa saya lebih suka kehidupan saya diatur seperti semasa di Kisas dulu..saya suka begitu..sebab kalau nak harapkan inisiatif diri sendiri untuk memperbanyakkan ibadah kepada Allah,memang susah la..tunggu bila iman dah bertambah, baru la nak lipatgandakan amalan..

~to be updated

2 komen:

D on March 24, 2009 at 5:53 PM said...

huhu
lambat lagi tu
kite pun sllu gak pk gitu
usia bertambah tp iman cam tak bertambah-tambah =(
bl awk rasa nk bgun mlm
apa kata kejut kite skli?
=)

KiRaNa on March 27, 2009 at 11:19 AM said...

kite selalu je rasa nak bangun, siap set alarm supaya dpt bangun awl..
tp selalunya, xbangun pun..
ataupun terjaga, pastu tido balik..(teruk gile..)
ok, pasni, kita plan bangun mlm sama2 eh..
mcm awk kata, kalo sorg2 nak bangun mlm, susah..hehe..

jom sama2 ubah diri..(^_^)