Thursday, May 7, 2009

:: Esok cuti..(^_^) ::


Salamun 'alayk..

Minggu ni saya rasa sangat2 seronok dan tertunggu2 untuk cuti sebab minggu ni rasa stress sikit kat tempat praktikal..T_T

Walaupun agak stress, saya belajar banyak sangat benda minggu ni..
Mungkin sebab kak Ina(one of d staffs kat blood bank) agak garang dengan saya..pantang salah sikit, mesti kena tegur..
Saya siap kena perli sebab tak reti guna gunting(seperti diceritakan dalam entri ini)..
tapi nak kata apa lagi, sebab dah memang saya susah sangat nak guna gunting..huhu..
Dan saya baru belajar cara nak PEGANG pipet dengan betul(jangan main2..nak pegang pipet pun ada cara jugak..hehe..)

Hubungan dengan staf pun, dah makin baik..kalau minggu pertama, saya rasa macam orang asing..
bila p surau nak solat Zohor, duduk je sorang2 kat satu penjuru sambil dengar staf2 bercerita..
tapi sekarang, saya dah makin mesra dengan staf..dah boleh bersembang dengan diorang..
tapi satu je keburukannya..bila dah syok bersembang tu, memang lambat la sikit masuk keje balik..
kalo minggu pertama dulu, pukul 1.50pm saya dah masuk keje balik, tapi skearang ni pukul 2.10pm, baru la nak berlari2 masuk ke blood bank..huhu..

satu pengajaran penting, bila kita praktikal, maksudnya, kita sedang belajar untuk bekerja..dan kena terima apa saja teguran..
dan saya sangat2 bersyukur sebab setakat ni, saya masih boleh menerima setiap teguran..semuanya berkat nasihat, doa dan sokongan mak dan abah..
mak dan abah sangat2 positif..
kalo saya mengadu apa2, mak dan abah alwez bagi nasihat..
terima kasih duhai permata hatiku..(^_^)
n thanx jugak buat my dearest fren, Diana..thanx sebab alwez bagi nasihat kat kite..

ok, dah cukup..
daa..wassalam..

3 komen:

RuBy on May 7, 2009 at 11:55 PM said...

Akak...

Fighting!!!

Bertabahla!!

D on May 8, 2009 at 10:18 AM said...

terharu ceq baca entry ampa
sumbangan ceq tak besar mana pun
kita kongsi cerita bolehlah
bg support to each other kan
kita pun baru blaja cara nak cope dengan teguran orang
penah gak kena tegur dua tiga kali
tapi kita cuba utk terima dgn hati yang terbuka
tak mcm 1st time masuk cni,
kita byk complain, kali ni kita try to endure
okay good luck in blood bank

KiRaNa on May 10, 2009 at 6:43 PM said...

ruby,
thanx dik..
inshaAllah, akak akan tabahkan diri(memang kena tabah pun..huhu..)
selamat bercuti ye..
hargailah masa bercuti..(^_^)
bila dah praktikal nti, baru la jadi macam akak..
cuti 2hari rasa cam 2jam je..huhu..T_T

Diana,
amboi..cakap kedah nampak..hehe...
(kite je xlepas2 lagi cakap loghat negeri 9..huhu,,)
betul2..sori tau kalo kite asyik mengadu je kat awk..
rasa malu la plak..
ari tu kite yang cakap kalo awk ada pape nak mengadu, awk citer kat kite..
tp macam terbalik plak..
kite yg byk citer..huhu..

betul2..prakikal ni mengajar banyak benda kan..
papepun, setiap drpd kita masing2 belajar banyak benda..ada benda yang kite belajar, ada pulak yang awk belajar..dan ada jugak benda yang kita sama2 belajar..
moga Allah kuatkan hati kita berdua n kawan2 lain..
chayok2..
gudluck 2 u 2..